.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصولگرایان نگران انتخابات مجلس

 شمال نیوز: بالاخره از شوك درآمدند و اعتراف كردند به اينكه با وجود تمام امكانات و شرايطي كه به نفع‌شان بود، شكست خورده‌اند. به اينكه تعداد بالاي كانديداهاي‌شان آنها را به ورطه شكست كشاند. اصولگرايان اين روزها واقع‌بين شده‌اند و درست در آستانه يك سالگي انتخابات، بالاخره اعتراف كردند كه شكست خورده‌اند و دست از اين ادعا برداشتند كه «حسن روحاني» يك اصولگراست. حالا اصولگرايان شكست‌خورده بازهم به راه‌حل‌هاي قديمي چنگ انداخته‌اند.

دنبال آن هستند تا شايد بتوانند تكه‌تكه‌هاي اصولگرايي را كنار يكديگر بگذارند و سراب وحدت‌شان را محقق كنند. اعتراف به شكست اصولگرايي از سوي يكي از سنتي‌ترين جناح‌هاي اصولگرا صورت گرفته است. اعتراف كرده‌اند كه شكست خورده‌اند اما هنوز هم علت اصلي شكست‌شان را نمي‌دانند. خبر ندارند كه سكوت‌هاي طولاني‌شان در مقابل احمدي‌نژاد و حمايت‌هاي بي‌چون و چراي‌شان بوده است كه پايگاه اجتماعي‌شان را آنقدر ضعيف كرد كه مردم به هيچ كدام از شش كانديداي آنها اعتماد نكرده‌اند و به كانديداي رقيبي كه هشت سال تخريب شده بود، اعتماد كردند. اصولگرايان حالا نه‌تنها دير از شوك بيرون آمدند بلكه هنوز هم علت شوك‌زده شدن خود را نمي‌دانند.

تعدد نامزدهاي اصولگرايي موجب شكست آنان شد

روز گذشته محمد نبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه كه كانديداي مورد حمايت‌شان در انتخابات رياست‌جمهوري به هيچ طريقي راضي به كناره‌گيري از صحنه رقابت نشده بود نخستين اعتراف را به شكست كرد. حبيبي با بيان اينكه «اگر چتر بزرگان بر سر اصولگرايان باشد مي‌توانيم از ظرفيت عمده اصولگرايي استفاده كنيم»، گفت: متاسفانه در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته تعدد نامزدهاي اصولگرايي موجب شكست آنان شد و اگر اصولگرايان با تعدد و تفرقه وارد انتخابات مجلس آينده نيز شوند، شكست مي‌خورند. به گزارش مهر،وي با بيان اينكه «اگر چتر بزرگان بر سر اصولگرايان باشد، مي‌توانيم از ظرفيت عمده اصولگرايي استفاده كنيم»، گفت: سال آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود و اگر از امروز ما و تمام اصولگرايان با تمام ظرفيت وارد صحنه نشويم، مجلس را به رقبا واگذار خواهيم كرد.

طيف‌هاي اصولگرا زير يك چتر جمع مي‌شوند؟

دبيركل حزب موتلفه در شرايطي توصيه به جمع شدن طيف‌هاي اصولگرا زير چتر بزرگان كرده است كه در شرايط فعلي چنين امري تا اندازه زيادي محال به نظر مي‌رسد. طيف‌هاي متفاوتي در جناح اصولگرا تشكيل شده است كه هر كدام براي خود يك پدر معنوي دارند. اختلاف نظرها ميان‌شان بالا گرفته است و هيچ يك، ديگري را قبول ندارند. آيت‌الله مهدوي‌كني ديگر تمايلي براي ريش‌سفيدي ندارد. آيت‌الله مصباح‌يزدي هم نظرات خاص خودش را دارد و خبري از كنار آمدن ريش‌سفيدان هم با يكديگر نيست، چه برسد به كنار آمدن طيف‌ها. اصولگرايان بارها نشان داده‌اند كه تمايلي براي پيروي از نظرات ديگران ندارند و تحت هيچ شرايطي هم به مرام تشكيلاتي پايبند نيستند. آرزوي حبيبي براي رسيدن به وحدت و ادامه روحيه كدخدامنشانه آن هم در شرايطي كه آن حجم از اختلافات در ميان اصولگرايان وجود دارد خيلي بعيد به نظر مي‌رسد.


مشكل اصولگرايان فقط تعدد كانديداها بود؟

ساده‌انگارانه است كه بگوييم تنها علت شكست اصولگرايان در انتخابات تعدد كانديداهاي آنها بوده است. اصولگرايان آنقدر در اين چند سال بدشانسي آوردند كه از اصلاح‌طلباني كه هشت سال حذف شده بودند، وضعيت بدتري دارند. نه خبري از پايگاه مردمي‌شان است كه براي جمع‌آوري‌اش مرارت‌ها كشيده بودند و نه خبري از حمايت‌هاي دولتي. «توفان احمدي‌نژاد» آنقدر براي‌شان سهمگين بود كه براي قد علم كردن بايد تلاش‌هاي زيادي بكنند. عملكرد دولت احمدي‌نژاد و حمايت‌هاي اصولگرايان نگاه مردم را تغيير داد و حالا اصولگرايان اصلا نمي‌دانند براي چه شكست خوردند. در اين ميان اما براي نخستين بار بود كه اصولگرايان به شكست‌شان اعتراف مي‌كردند.

پيش از اين در تلاش بودند تا حسن روحاني را به نفع خود مصادره كنند و اختلافات‌شان را پنهان كنند اما حالا اختلافات‌شان بيش از اندازه نمايان شده و همين اختلاف‌ها و شكست‌ها چشم و گوش‌شان را براي انتخابات مجلس بعدي باز كرده است. هشدار مي‌دهند و از همان راه‌هاي سنتي‌شان صحبت مي‌كنند. هر چه هست اصولگرايان اين روزها در حال تغيير هستند و تغييرات‌شان هم در جاده ابهام جلو مي‌رود. /250
منبع: اعتماد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.